För att detta inlägg ska hamna som mitt första inlägg i min blogg, publicerar jag det som om det skrevs samma dag som jag lämnade Sverige för att börja denna resa. En resa som inte kommer ta slut fören nästa sommar. Egentligen började resan på sätt och vis redan i somras när jag och två vänner tågluffade i Europa, eller kanske t.o.m. redan i början av maj med ett sms från min syster. Men då jag har bott största delen av min tid i Sverige sen dess räknar jag början på denna resa till den 16:e november 2010. Jag har skrivit ett antal förklaringar på vad jag ska göra den närmaste tiden men det tenderar alla att bli ganska långa så jag ska försöka dela upp dem i några delar:
Igår (3:e december 2010) såg jag en film som heter Up in the Air och kände direkt en länk till killen i filmen. Det är precis så jag ser på min framtid just även om jag inte är säker på att jag skulle kunna ta det lika bekymmerslöst som han gör. Men även “Ryan Bingham” som huvudrollsinnehavaren heter faller vid ett tillfälle för frestelsen att prova ett familjeliv men inser snart att han trivs bäst på luffen. Man kan tycka att det är fegt, att han försöker fly från ett liv fyllt med krav och tristes men jag förstår honom helt. Livet är så mycket mer spännande när inget är säkert och allt bygger på nya mål, men även för Ryan finns ett högt pris att betala. Även om han “slipper” ett liv med blöjbyten kommer alltid frågan finnas där – gör jag fel? Borde jag falla för trycket och göra som alla andra?
Men detta året följer jag Ryans måtto och reser fri som en fågel från land till land, och om du vill följa med mig på den resan är det bara att hålla koll på denna blogg som jag ska försöka uppdatera med jämna mellanrum.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar