Här i Bogra har jag två arbetsplatser, dels kontoret inne i staden där vi har lite snabbare internet så man kan ladda ner senaste ekot och även kolla mailen. Jag har dock fått en dongel så jag har en “internettuppkoppling” här ute i Nondokul också. Det är dock inget jag använder allt för ofta då jag hittills har åkt in till kontoret nästan varje dag. Tror att jag framöver kommer tillbringa fler dagar ute i Nondokul men just nu är våran kock fortfarande ledig efter en stor helg och jag har ännu inte helt bekantat mig med vad som finns i köket. Var dock och handlade idag så kan nog bli nån dag framöver som jag inte åker in till Bogra.
Har även verkstaden här ute, där pågår det en mängd olika projekt men just nu verkar det inte vara full rulle på nått känns det som. Tror att Nathan har rätt att det skulle vara intressant att se hur detta projektet skulle fungera om de hade lite fler folk här ute så det var lite mer liv och rörelse på gården. Tror det känns bättre om man kan lite mer av språket dock. Känner det själv att det känns bättre när jag lär mig att höra mer av vad folk säger.
Imorgon måste jag och Daniel plocka ihop lite mätutrustning som jag ska ha med mig till Feni nästa vecka. De har nämligen en torkanläggning där och vi ska besöka den den 1:a december. Ska bli jättespännande att få se hur det går till på riktigt. Har sett bilder men inte så mycket mer. Är även några mätningar som Daniel inte gjorde senast som är bra att ha innan jag räknar ihop det sista som vi kommer behöva.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar