söndag 5 december 2010

Min resplan

Som jag skrev i förra inlägget har jag en resplan som egentligen började redan i början av maj, men mer om det i nästa inlägg. Det viktiga är att det resulterade i att jag fick kontakt med Daniel ThomasMCC i Bangladesh. Via institutionen för tropisk ekologi i Uppsala fick jag ett MFS-stipendium, och efter att ha mailat med Göran Lennartsson fick jag även följa med på en Israelresa som var ett kursmoment i en kurs på PTS.

Totalt kommer jag alltså har haft följande resor mellan Juli 2010 – Juli 2011

  1. Juli-augusti 2010 – Tågluff i Centraleuropa (Interrail)
  2. Oktober 2010 – 2 veckor i Israel och Palestina
  3. November 2010-februari 2011 – MFS i Bogra, Bangladesh
  4. Februari-maj/juli 2011 – Följeslagare på Västbanken*
  5. Maj 2011 – En vecka i Uganda

* Har sagt att jag är villig att stanna på Västbanken till mitten av Juli istället för mitten av maj om de vill, men att jag vill åka till Uganda i en vecka för att träffa mitt fadderbarn när jag ändå måste förlänga mitt visum efter tre månader. Om det inte funkar åker jag kanske två veckor till Uganda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar